NABÍDKA POŘADŮ, BESED A ČTENÁŘSKÝCH LEKCÍ MĚSTSKÉ KNIHOVNY K.VIKY V SADSKÉ PRO ŠKOLNÍ ROK 2024 – 25
Pořady poutavým způsobem pomáhají rozvíjet klíčové kompetence a představují dětem známá i neznámá témata. Nově pro Vás v popisku každého pořadu uvádíme informace, s jakou vzdělávací oblastí je možné jej propojit.
Pokud není uvedeno jinak, jsou pořady ZDARMA. Rezervujte si termín (PO – ST – ČT-PÁ v dopoledních hodinách 8 – 11 na e-mailu jitka.halackova@seznam.cz nebo na tel: 721 353 626.
Děkuji a těším se na spolupráci Jitka Haláčková – knihovnice
POŘADY PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY
JSEM TADY POPRVÉ, ALE NE NAPOSLEDY
V knihovně se odehrává spousta věcí a byla by škoda o tom nevědět, pořad o dění v naší knihovně.
DOBA: 30 – 40 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a svět, dítě a jeho psychika
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní
CÍL: seznámení s knihovnou formou her, čtením a povídáním
NEJKRÁSNĚJŠÍ MÍSTO NA SVĚTĚ (P. HORÁČEK)
Připojíme se k výpravě do světa. Co že budeme hledat? To nejkrásnější místo a kde vlastně leží? Pořad na námět knihy pana P. Horáčka.
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a ten druhý, dítě a svět , dítě a jeho psychika
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, občanské
CÍL: Význam slov domov a přátelství
DUBÁNCI (K.SMOLÍKOVÁ)
Výprava za dobrodružstvím. Poznávání lesa, přírody, stromů a v neposlední řadě i Dubánků. Doplněno četbou úryvků z autorčiných knih.
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a ten druhý, dítě a svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní
CÍL: příroda, její rozmanitosti a péče o ní.
MUŠLENČINY LÉČIVÉ POHÁDKY (R.SUCHÁ)
Naše pocity jsou někdy pěkní lumpové, bude lepší je poznat, ať víte, s kým máte tu čest. Za pomoci knižních textů, interaktivních her a víly Mušlenky navštívíme svůj svět pocitů.
DOBA : 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a psychika. dítě a ten druhý
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: sociální a personální, komunikativní
CÍL: vytvořit formou her a četby bezpečný prostor s možností poznat a pojmenovat své pocity.
MINIETIKETA
Co to vlastně taková etiketa je? Různými hrami a vyprávěním, si děti zkusí, jak se chovat jeden ke druhému. Mluvené slovo a texty z knih L.ŠPAČKA
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a psychika, dítě a ten druhý,
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, sociální a personální, činnostní a občanské
CÍL: základy slušného chování pro děti v MŠ
VELIKONOCE, JARO
Co vše se na jaře děje, proč oslavujeme Velikonoce? Naše zvyky a obyčeje vztahující se k tomuto období si ukážeme společně s knihami a postavami z nich.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a ten druhý, dítě a společnost
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, činnostní a občanské
CÍL: posílení povědomí a souvislostí o daném období formou her a četby.
VÁNOCE, ADVENT
Mikuláš, Barborky, sv. Lucie a jiní nám v době adventní připomínají, co to Vánoce jsou a co znamenají pro nás
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a ten druhý, dítě a společnost
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, činnostní a občanské
CÍL: posílení povědomí a souvislostí o daném období formou her a četby.