NABÍDKA POŘADŮ, BESED A ČTENÁŘSKÝCH LEKCÍ MĚSTSKÉ KNIHOVNY K.VIKY V SADSKÉ PRO ŠKOLNÍ ROK 2024 – 25
Pořady poutavým způsobem pomáhají rozvíjet klíčové kompetence a představují dětem známá i neznámá témata. Nově pro Vás v popisku každého pořadu uvádíme informace, s jakou vzdělávací oblastí je možné jej propojit.
Pokud není uvedeno jinak, jsou pořady ZDARMA. Rezervujte si termín (PO – ST – ČT-PÁ v dopoledních hodinách 8 – 11 na e-mailu jitka.halackova@seznam.cz nebo na tel: 721 353 626.
Děkuji a těším se na spolupráci Jitka Haláčková – knihovnice
POŘADY 1. STUPEŇ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
JSEM TADY POPRVÉ, ALE NE NAPOSLEDY
V knihovně se toho odehrává spousta a byla by škoda o tom nevědět. Žáky zábavnou formou seznámí s fungováním knihovny, jak se v ní pohybovat, jak si vypůjčit knihu a co dalšího se v knihovně děje.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a svět, dítě a jeho psychika
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní
CÍL: seznámení s knihovnou formou her, četbou a vyprávěním
NEJKRÁSNĚJŠÍ MÍSTO NA SVĚTĚ (P.HORÁČEK)
Připojíme se k výpravě do světa. Co že budeme hledat? To nejkrásnější místo a kde vlastně leží? Pořad na námět knihy P. Horáčka
DOBA: 50 – 60 min
Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
Klíčové kompetence: k učení, komunikativní
CÍL: jak je pro nás důležitý domov a přátelství
MUŠLENČINY LÉČIVÉ POHÁDKY (R.SUCHÁ)
Naše pocity jsou někdy pěkní lumpové, bude lepší je poznat, ať víte, s kým máte tu čest. Za pomoci knižních textů, interaktivních her a víly Mušlenky.
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: člověk a jeho svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: sociální a personální, komunikativní
CÍL: dětem formou her, četby a společně stráveným časem ukážeme aktivity a možnosti, jak se vyrovnávat s náročnými emocemi
DUBÁNCI (K.SMOLÍKOVÁ)
Výprava za dobrodružstvím. Poznávání lesa, přírody, stromů a v neposlední řadě i Dubánků. Doplněno četbou úryvků z autorčiných knih.
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a příroda
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, občanské, k řešení problémů
CÍL: děti se seznámí prostřednictvím knihy s lesem, jak to v něm vypadá a chodí
ETIKETA
Co to vlastně taková etiketa je? Různými hrami a vyprávěním si děti zkusí, jak se chovat jeden k druhému za použití knih L.ŠPAČKA
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, sociální a personální, činnostní a občanské
CÍL: základy slušného chování pro děti ve školním věku.
UŽ JSEM ČTENÁŘ
pro žáky 2.ročníků, ukázky z knih, vlastní čtení a předávání knih a medailí.
DOBA: 50-60min
BYLO NEBYLO
Povídání o českých i světových pohádkách, jejich autorech zábavnou a hravou formou.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: komunikativní, sociální a personální
CÍL: seznámení s nejznámějšími pohádkami a na jejich základě rozvíjet čtenářské dovednosti
BAJKY
Ukazuje lidské chování přioděné do škrabošek z říše zvířat. Společně ji poodhalíme za pomoci ukázek z knih, povídání a her.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLASTI: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, umění a kultura
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, sociální a personální
CÍL LEKCE: seznámení dětí s bajkami a jejich autory
FANTASY, NEBO SCI-FI
Konečně si uděláme jasno, seznámíme se s knižními zástupci této literatury a třeba i vymyslíme kouzelný lektvar.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLASTI. Jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, sociální a personální
CÍL: ukázkami textů a knih, interaktivními hrami pomoci k rozvoji čtenářské gramotnosti a poznávání lit. žánrů.
KOMIKSOVÉ POSTAVY OŽÍVAJÍ
Co si v bublinách povídají komiksové postavy? Čtyřlístek, Superman, Komenský a nebo Čáslavská. Co mají společného?
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLASTI. Jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a jeho svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, občanské
CÍL: představit možnou čtenářskou alternativu a seznámit žáky s jejich ukázkami
VELIKONOCE, JARO
Co vše se na jaře děje, proč oslavujeme Velikonoce? Naše zvyky a obyčeje vztahující se k tomuto období si ukážeme společně s knihami a postavami z nich.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, činnostní a občanské
CÍL: posílení povědomí a souvislostí o daném období formou her a četby.
VÁNOCE, ADVENT
Mikuláš, Barborky, sv.Lucie a jiní nám v době adventní připomínají, co to Vánoce jsou a jaký mají pro nás význam
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, činnostní a občanské
CÍL: posílení povědomí a souvislostí o daném období formou her a četby.
NABÍDKA POŘADŮ, BESED A ČTENÁŘSKÝCH LEKCÍ MĚSTSKÉ KNIHOVNY K.VIKY V SADSKÉ PRO ŠKOLNÍ ROK 2024 – 25
Pořady poutavým způsobem pomáhají rozvíjet klíčové kompetence a představují dětem známá i neznámá témata. Nově pro Vás v popisku každého pořadu uvádíme informace, s jakou vzdělávací oblastí je možné jej propojit.
Pokud není uvedeno jinak, jsou pořady ZDARMA. Rezervujte si termín (PO – ST – ČT-PÁ v dopoledních hodinách 8 – 11 na e-mailu jitka.halackova@seznam.cz nebo na tel: 721 353 626.
Děkuji a těším se na spolupráci Jitka Haláčková – knihovnice
POŘADY 2. STUPEŇ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
JSEM TADY POPRVÉ, ALE NE NAPOSLEDY
V knihovně se odehrává spousta věcí a byla by škoda o tom nevědět. Žáky zábavnou formou seznámí s chodem knihovny, jak se v ní pohybovat, jak funguje výpůjční systém a co dalšího se v knihovně děje.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: dítě a svět, dítě a jeho psychika
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní
CÍL: seznámení s knihovnou formou her, četbou a vyprávěním
MÁVNUTÍ ČERNÝMI KŘÍDLY (S. Hofler)
Nelehké období po smrti blízké osoby, kniha o smrti, smutku, naději i lásce. O tom, jak je těžké, když odejde někdo blízký a milovaný bez rozloučení. Jak je těžké dál žít a hledat cestu ze smutku.
zdroj: databaze knih
DOBA: 50 – 60min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace,
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, řešení problémů, sociální a personální
CÍL: poklidné povídání na téma smrti, opouštění a lásky.
TAJEMSTVÍ V LAHVI, PŘÍBĚH HRDINSTVÍ IRENY SENDLEROVÉ
Irena Sendlerová byla opravdová hrdinka, která za druhé světové války pomohla nespočtu lidí. Děti seznámíme s jejím příběhem pomocí ukázek z knihy, vyprávěním a čtením s předvídáním.
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLASTI. Jazyk a jazyková komunikace, umění a kultura, člověk a jeho svět
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, komunikativní, občanské
CÍL: představit toto knihu, lidství a společenské odpovědnosti
ETIKETA
Co to vlastně taková etiketa je? Různými hrami a vyprávěním si děti zkusí, jak se chovat jeden k druhému za použití knih L.ŠPAČKA
DOBA: 40 – 50 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, sociální a personální, činnostní a občanské
CÍL: základy slušného chování pro děti ve školním věku.
LAJKNI MĚ
Jak se žije na sociálních sítích?
DOBA: 50 – 60 min
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost
KLÍČOVÉ KOMPETENCE: k učení, sociální a personální, digitální
CÍL: podívat se na svět lajků bez růžových brýlí